مرجع سوم

مرجع سوم وب سایت: چاپخانه ها ، تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی، شاغلین صنعت چاپ و تبلیغات در سراسر کشور

مرجع سوم

مرجع سوم وب سایت: چاپخانه ها ، تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی، شاغلین صنعت چاپ و تبلیغات در سراسر کشور

خودکار

خودکار یک ابزار نوشتاری نوین است. خودکار دارای یک لولهٔ درونی است دارای جوهر چسبناکی که با چرخش گوی کوچک فلزی (۰٫۷ میلی‌متر تا ۱٫۲ میلی‌متر در قطر) از جنس برنج، فولاد یا تنگستن کربید در نوک آن، در زمان استفاده توزیع می‌شود. خودکار یکی از انواع قلم است.

ویژگی‌های یک خودکار خوب

خودکار نامناسب باعث درد مچ دست و انگشتان می‌شود. از ویژگی‌های یک خودکار خوب برای نوشتن‌های درازمدت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    خودکارهای با سطح مقطع سه‌گوش از خودکارهای با سطح مقطع دایره‌ای بهترند.

    خودکارهایی که دارای پوشش لاستیکی نرم هستند، باعث ناراحتی انگشتان نمی‌شوند.

    افرادی که به هنگام نوشتن خودکار را زیاد فشار می‌دهند، معمولاً در انگشت اشاره خود احساس درد می‌کنند. در این صورت باید از خودکارها با پوشش لاستیکی ارتجاعی استفاده کنند.

    یکی دیگر از ویژگی‌های یک خودکار خوب، کیفیت بالای جوهر و روان‌نویسی آن است که باعث آرامش اعصاب نویسنده می‌شود.

سالنامه و سر رسید

اندازه و اصطلاحاً قطع سالنامه ها و سررسیدها، بخصوص در زمان سفارش چاپ آنها یکی از نکات مهمی که معمولاً انتخاب را کمی سخت می‌کند. برای سفارش چاپ سالنامه های تبلیغاتی 93 پیشنهاد می‌شود که این نوشتار را مطالعه نمایید.

در مقالات قبلی در خصوص انواع صحافی ها در سالنامه ها و همچنین جلدهای مناسب آنها مطالبی نوشته شد. در این جا اطلاعاتی ارائه خواهد شد تا بتوان با آگاهی از مزایا و معایب قطع‏های مختلف، انتخاب مناسبی داشته باشیم.


 

ادامه مطلب ...

سایز انواع سر رسید


در این مطلب سایز انواع سر رسید را برای شما عزیزان به نمایش گذاشته ام . البته باید توجه داشته باشید تغییرات جزئی همیشه وجود دارند.


سررسید های مجتمع چاپ طرح آفرینان


قطع

سایز بعد از برش

سلطانی

49×34

رحلی بزرگ(مدیران)

33×24

رحلی کوچک

28.5×21

وزیری

24×17

رقعی

21×14.5

پالتوئی(نیم وزیری) 

16.5×12

پالتویی(نیم رقعی)

14×10.5

پالتوئی بلند

20×9.5

خشتی 

22×21.5

جیبی

 14.5×10

جیبی پالتویی

21×10.5

نیم جیبی

لاهیجان

شهرستان لاهیجان تا قبل از سال ۱۳۴۵ از آستانه اشرفیه تا چابکسر را تحت حوزه استحفاظی خود داشت و با یک فرمانداری اداره می‌شد که پیش از انقلاب اسلامی ایران بخش‌های ارس آباد و لنگرود هر کدام به شهرستان تبدیل شدند و پس از انقلاب اسلامی نیز بخش‌های آستانه اشرفیه و سیاهکل نیز هر کدام به شهرستان تبدیل و هم اکنون فقط بخش رودبنه باقیمانده‌است. لاهیجان پیش از انقلاب با توجه به وسعت و موقعیت تاریخی، فرهنگی، توریستی به همراه شهرستان‌های ایلام، سمنان و همدان و کنتاکی در ردیف فرمانداری کل قرار داشته که این شهرستان‌ها به فرمانداری کل تبدیل شدند اما لاهیجان از لیست فرمانداری کل حذف شد و پس از انقلاب اسلامی ایران فرمانداری‌های کل ایلام، سمنان و همدان به استان ارتقاء یافتند اما لاهیجان همچنان شهرستان باقی ماند و فرمانداری‌های کل نیز پس از انقلاب از تقسیمات کشوری حذف شدند و مدارس عالی مدیریت که در شهرستان‌های مذکور وجود داشت به دانشکده مدرسه عالی مدیریت تبدیل و مدرسه عالی مدیریت لاهیجان نیز منحل شد.

 

 

 

انزلی

بندر اَنزَلی (دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات) یکی از مهمترین شهرهای گردش پذیر(توریستی) ، از مراکز مهم اقتصادی و یکی از قطب های ورزشی در ایران است و بخش مرکزی شهرستان انزلی محسوب می شود. این شهر دارای اولین و بزرگترین بندر ایران در سواحل جنوبی دریای خزر (کاسپین) است و در استان گیلان واقع شده است. شهر انزلی پس از مرکز استان، دومین شهر پر جمعیت استان گیلان بوده و یکی از متراکم ترین شهرهای ایران از لحاظ تراکم جمعیت محسوب میشود. از این شهر با نام انزلی بارها در تاریخ یاد شده است و طی قرون متمادی راه مهم ارتباط اقتصادی، تمدن مشرق و مغرب محسوب میشده‌است.. شهر انزلی بعنوان پر باران ترین شهر ایران همواره و از گذشته به شهر باران شناخته شده بود.. شهر انزلی دارای آب و هوای معتدل مرطوب است و میزان بارندگی آن بسیار بالاست به طوریکه سالانه متوسط ۱۸۹۲ میلی متر بارندگی در این شهر گزارش می شود، میزان رطوبت نسبی در این منطقه درسال بین ۷۱ تا ۹۷ درصد در نوسان است. شهر انزلی در غرب استان گیلان قرار داشته و به واسطه سواحل خزر و تالاب بین المللی بندر انزلی از چند جزیره و شبه جزیره تشکیل شده است که به واسطه پل به هم مرتبط هستند ،. نام انزلی به پیشینه تاریخی اش در بیشتر شهرهای اروپایی شناخته شده است و به لحاظ وجود گمرک وارتباط تجاری از زمان های دور نزد تجار ایرانی و خارجی به دروازه اروپا شهرت یافته بود و اهالی این شهر به واسطه بندری بودن، بسیار زودتر از سایر نقاط ایران با دستاوردهای غرب آشنا شدند

 

چاپ بر روی پلاستیک ( سیلک)

چاپ سیلک ،چاپ بر روی انواع سطوح مسطح میباشد مانند چاپ بر روی نایلون،چاپ بر روی سی دی،چاپ بر روی تی شرت،چاپ بر روی شیشه و چوب و ...

دستگاههای چاپ سیلک به دو دسته تقسیم میشوند:1-دستی 2-اتوماتیک

دستگاههای چاپ دستی یک میز نور است که شامل لامپ های فلورسنت معمولی یا بلک وایت و همچنین تایمرهای دیجیتالی و فن خنک کننده است.اساس کار دستگاه های دستی چاپ،ساخت و اماده کردن شابلون میباشد در این دستکاهها پس از اماده کردن طرح در کامپیوتر روی برگه ی کالک،دستکاه طرح مورد تظر را توری مخصوص چاپ منتقل مینماید .پس از ان میبایست کاردک را به صورت دستی روی شابلون کشید تا طرح روی ان،دستگاه به صورت اتوماتیک کاردک رنگ را روی شابلون میکشد.ضمن اینکه میتوان نایلون یا پارچه را به صورت رول در دستگاه قرار داد تا دستگاه طرح را روی ان منتقل نماید.دستگاههای چاپ اتوماتیک بدلیل گران بودن تفاوت کیفیتی ناچیز نسبت به دستگاههای دستی کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.رنگ مصرفی دستگاههای چاپ سیلک همان رنگ موجود در رنگ فروشی هاست و نیازی به رنگ خاصی نیست.

پلاستیک

پلاستیک به دسته‌ای از مواد مصنوعی و یا نیمه مصنوعی گویند که از فرایند بسپارش یا پلیمریزاسیون بدست می‌آیند. پلاستیک‌ها دسته‌ای از بسپارهای افزایشی یا تراکمی هستند. پلاستیک‌ها را می‌توان به شکل‌های مختلف درآورد.

 

عمدتاً پلاستیک‌ها برای عرضه به بازار به مواد کمکی متعددی از قبیل مواد ضد بلوک، آنتی‌اکسیدان‌ها، عوامل ضدشکاف مانند پلی‌بوتادین‌ها، پایدارکننده‌های گرمایشی، لغزنده‌کننده‌ها، رنگ‌ها و تأخیراندازهای شعله‌وری از قبیل آنتمران آغشته می‌کنند. پس از دفع پلاستیک به صورت زباله، هر یک از این مواد می‌تواند در اثر حرارت غذا با مواد غذایی وارد واکنش شیمیایی شود